13.01.2009

Antep Usulü Çiğ Köfte

Antep Usulü Etli Çiğ Köfte Tarifi (Besna Usta)

Malzemeler :

2 – 3 kuru soğan
2 – 3 kaşık domates salçası
1 kaşık acı salçası (biber salçası)
Kişniş
7 türlü baharat
Göz kararı tuz
1 avuç siyah pul biber (isot)
3 su bardağı bulgur
100 g kıyma
2 limon
5 – 6 yeşil soğan
1 demet maydanoz
Zeytinyağı

Yapılışı (Tarifi)
Kuru soğanlar ince ince doğranıp tepsiye dökülür. Üzerine domates salçası , acı salçası (biber salçası) , kişniş , 7 türlü baharat , tuz , siyah pul biber konulup güzelce karıştırılır. Daha sonra üzerine bulgur eklenir. Malzemeler tamamen eklendikten sonra 15 – 20 dk yoğrulur ve dinlenmeye bırakılır.

Kıyma tepsinin kenarında sade olarak bir müddet yoğrulur. İsteğe göre kıymanın üstüne biraz daha kişniş konulur. 5 – 10 dakika daha yoğurduktan sonra dinlenmeye bıraktığımız diğer malzemelerimizle karıştırarak tekrar yoğurmaya devam edilir. Bu işlem çiğ köfte kıvamına gelene kadar devam edilir. Üzerine limonu ve ince ince doğradığımız yeşil soğanımızı ilave ederiz. Biraz daha yoğurduktan sonra üzerine zeytin yağı gezdirilerek servis yapılır.

Not : Antep usulü çiğ köfte tadını bilmeyenler için biraz ağır gelebilir. Bu yüzden önce normal çiğ köfte tarifinden yapıp daha sonra bunu denemeniz tavsiye edilir.

Afiyet Olsun…


Besna Kadooğlu
(Besna Usta)

1 yorum:

  1. Ben birebir bu tarifi 10 kere yaptım hepside 10 numara oldu, yanlız ben eti 50 gr. Koyuyorum ve ekstra yarim limon suyu ile bi avuç kadar çekilmiş ceviz de katiyorum

    YanıtlaSil

Çiğ Köfte İle İlgili Her Şeyin Bulunduğu Site