17.05.2009

Komagene, Adıyaman Çiğ Köfte

Meşhur Adıyaman Çiğ Köftecisi’nde sürekli Çiğ Köfte yemekteyim. Hatta bazen öğle yemeği yerine çiğ köfte ile karnımı doyurmaktayım. Çiğ köfte karın doyurur mu sorusuna, evet doyurur diye cevap verebilirim.

Çiğ köfteyi Adıyaman’da aç karnına dahi yememe rağmen herhangi bir rahatsızlık ile bu güne kadar karşılaşmadım. Tabi ki bu durum karşılaşmayacağım anlamına gelmez ancak bu güne kadar karşılaşmadım. Çünkü yapım aşamasında mideye zarar verecek olan baharatlar kızartılarak, çiğ yenmesi engelleniyor.

Ben bir çiğ köfte sever olarak tüm çiğ köftecilerde elimden geldiği kadar yemeye çalışıyorum. Hatta bu tadımı sadece bir dürümle değil porsiyon çiğ köfte ile gerçekleştiriyorum. Geçenlerde, daha önce de tadına baktığım Komagene Çiğ Köftecisinden Porsiyon çiğ köfte yedim. Adıyaman’a alıştığımdan mıdır, yoksa gerçekten çiğ köftenin tadından mıdır, çiğ köfte pek güzel gelmedi. Tabiî ki bunu bayiye belli etmeden çıktım. Ancak burada söylemekte bir sakınca görmüyorum.

Her yiyecekte olduğu gibi bana göre çiğ köftede de görsellik çok önemlidir. Çiğ köftenin sıkışından, yanında duran garnitürlere kadar çiğ köftenin her ayrıntısı önemlidir. Adıyaman’ın lavaşları tam dikdörtgen şeklinde olmasına karşın, Komagene bu konuda gerekli özeni göstermiyor. Pan Çiğ Köfte’de de bu sorun mevcut. Bunun dışında başka bir görsellik problemi olduğunu düşünmüyorum. Ancak yarım porsiyon çiğ köfteyi bitirmekte zorlandım.

Komagene’ye gerekli özeni göstermesi çağrısı yapıyorum…

1 yorum:

  1. Merhaba
    Türkler yemek konusunda lokantacıya şikayet ve temennilerini anlatmaz böyle satırlara dökerek elaleme rezil eder de. ne kazanır acaba?
    Bildiğim kadarıyla frenchesing sistemi içinde merkeze yazsanız daha güzel olurdu. Münferit sorunlar olabilir ama dağa darıldık ta dağın haberi yok herhalde.

    YanıtlaSil

Çiğ Köfte İle İlgili Her Şeyin Bulunduğu Site